קטגוריות

מאמרים אחרונים

ערבות בנקאית לשוכרי דירות

ערבות בנקאית זוהי ערבות הניתנת על ידי הבנק אשר מתחייב לפירעון ההתחייבות של מקבל הערבות, לדוגמא, במידה והשוכר מפסיק לשלם את שכר הדירה, המשכיר יכול

קרא עוד

פרסמו כאן את המאמר שלכם

ערבות בנקאית לשוכרי דירות

שתפו

תוכן עניינים

ערבות בנקאית זוהי ערבות הניתנת על ידי הבנק אשר מתחייב לפירעון ההתחייבות של מקבל הערבות, לדוגמא, במידה והשוכר מפסיק לשלם את שכר הדירה, המשכיר יכול לדרוש מהבנק את תשלום הערבות בגין הפרת חוזה.

הערבות הבנקאית נחשבת לאחת מהבטוחות המועדפות והחזקות ביותר בעולם השכרת הנדל"ן, זאת משום שהיא שווה בערכה לכסף מזומן.

מאחר הבנקים נחשבים למוסד פיננסי יציב, הערבות הבנקאית מעניקה לנושה (המשכיר) ביטחון גבוה בכל הקשור לעמידה בתנאי החוזה מצד המשכיר.

מדוע בעלי דירות דורשים ערבות בנקאית?

פעמים רבות ערבות בנקאית נדרשת על ידי שוכרי דירות משום שאינם יכולים להציג ערבויות כספיות נוספות לבעל הדירה.

מרבית ממשכירי הדירות דורשים מהשוכרים ערבות ממשית, אותה יוכלו לפדות במקרים בהם השוכר לא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו בחוזה השכירות, או במידה ויחולל נזק לנכס.

נתוני הסטטיסטיקה מראים כי הדרישה לקבלת ערבות בנקאית גבוה מאוד בשוק השכירות של הנדל"ן, זאת בשל הרצון של בעלי הדירות להבטיח את תשלום שכר הדירה ופיצוי במקרה של נזקים אפשריים לנכס.

איך עובדת הערבות הבנקאית?

בתחילה, על השוכר לפנות לבנק ולבקש מסמך ערבות בנקאית. בעת הגשת הבקשה יצטרך השוכר לנקוב בסכום הערבות ולהציג כי יש בבעלותו את סכום הכסף הרצוי, זאת מכיוון שסכום הערבות מועבר לפיקדון נעול על ידי הבנק, בו לא יוכל השוכר להשתמש עד לתום תקופת החוזה.

במעמד הבקשה יש לציין את משך תקופת חוזה השכירות, פרטי אישיים של השוכר והמשכיר וסכום הערבות.

נוסח הערבות נחתם בין נציגי הבנק לבין הלקוח (השוכר) ומימוש הערבות הבנקאית יכול להתבצע על ידי גורם אחד בלבד (הנושה), זאת באמצעות הצגת מסמך הערבות הבנקאית.

אילו יתרונות וחסרונות קיימים בערבות הבנקאית?

הערבות הבנקאית נחשבת לערבות בטוחה, מכיוון שמדובר בגוף פיננסי חזק ויציב. בנוסף, הלקוח לא יכול לבטל על דעת עצמו את הערבות ולהשתמש בכספי הפיקדון שהוקצו לכך.

אך הערבות הבנקאית מלווה במספר חסרונות משמעותיים, כמו לקיחת סכום הערבות המלא מחשבון העובר ושב של הלקוח ונעילתו בפיקדון סגור.

בנוסף, הוצאת ערבות בנקאית מלווה בתשלום עמלה כספית גבוהה ולעיתים מלווה בהליך בירוקרטי מיושן ואיטי.

האם יש חלופות לערבות הבנקאית?

אחת החלופות המובילות כיום, היא ללא ספק הערבות החוץ-בנקאית. אחת מהחברות המציעות את השירות התקדימי היא חברת "אובלי" הישראלית המאפשרת קבלת ערבות חוץ בנקאית בהליך אונליין מהיר ונגיש, בעוד היתרון המרכזי הוא כי אין צורך כלל לנעול את סכום הערבות בפיקדון.

אבולי מקושרת למיטב גופי המימון בארץ ובכך היא מסוגלת להביא את סכום הערבות כבטוחה בתוספת ריבית הגיונית וממוצעת.

אפשרות זו מקנה יתרון משמעותי לשוכרים, בעוד היא משמשת כבטוחה ראויה עבור בעלי הדירות. החתימה עצמה מתבצעת אונליין ולאחר החתימה, מסמך הערבות נשלח ישירות למייל של הנושה והשוכר.

לסיכום, אם אתם לקראת חתימה על חוזה שכירות או במידה ויש בבעלותכם נכס להשכרה, מומלץ מאוד להתקדם לעבר הערבות החוץ-בנקאית לשכירות דירה של אובלי. הערבות ניתנת בתהליך אונליין, ללא פיקדון משועבד ובעמלה אחת בלבד בגובה של כ-0.55% לחודש מגובה הערבות. מדובר בבטוחה חזקה במיוחד, אשר עדיפה על צ'ק ביטחון, שטר חוב לשכירות וערבים.

חדש My Articles

פרסמו עכשיו מאמר בכל נושא

ותהיו חלק ממאגר הכותבים הגדול במאמרים

מאמרים אחרונים

אנטי אייג'ינג – הטיפולים שיעזרו לכם להשיב את המראה הצעיר לעור הפנים

השכרת נכסי יוקרה במרכז – המדריך המלא

ההשפעות ותופעות הלוואי של הקנאביס

ערבות בנקאית לשוכרי דירות

פילינג ללא קילוף – טיפול הפנים המתקדם לחידוש עור הפנים

הוצאת רישיון לצריכת קנאביס רפואי – המדריך המלא

המדריך המקיף על צריכת שמן קנאביס – יתרונות וחסרונות

שמן קנאביס: חשיפת החומרים הפעילים ותופעות הלוואי

טיפול בפוסט טראומה: הפטנט המהפכני לצריכת קנאביס רפואי

הכירו את ההשפעות העלולות להיגרם בעקבות השימוש בקנאביס רפואי

דילוג לתוכן