קטגוריות

מאמרים אחרונים

פרסמו כאן את המאמר שלכם

צמיגים – כל מה שרציתם לדעת על ההמצאה ששינתה את האנושות

שתפו

תוכן עניינים

הגלגל, שנחשב להמצאה ששינתה את האנושות אי שם באלף החמישי לפני הספירה, היה רק התקדים למה שעתיד היה לבוא שנים רבות לאחר מכן – הצמיג.

נתקדם למאה ה-19, בה הפיזיקאי והמתמטיקאי רוברט וויליאם תומסון הגה את הרעיון הגאוני – לעטוף את הגלגל בצורה שתעזור לו להתמודד עם המהמורות השונות בדרך.

בימים אלו עיבוד הגומי היה בחיתוליו, לכן לא ניתן היה לקדם את הרעיון, והוא נותר יתום עד לשנת 1888, בשנה זו נרשם הצמיג הראשון על ידי ג'ון דנלופ אשר הצליח להתקין את הצמיג הפנאומטי (צמיג מלא באוויר) באופני התלת-אופן של בנו הקטן.

את ההשראה קיבל דנלופ מהרצון שבנו הקטן יוכל ליהנות מנהיגה חלקה וממושכת באופני התלת-אופן שכל כך אהב.

הצמיג הפנאומטי היה עשוי משכבת גומי והחלק הפנימי שלו היה מלא באוויר, מה שאפשר לו לתפקד כבולם זעזועים מוצלח במיוחד ואף לשפר את האחיזה של התלת-אופן בכביש.

הפופולריות של הצמיג הפנאומטי גדלה במהירות, ועד מהרה נעשה בו שימוש על אופניים, מכוניות וכלי רכב אחרים.

במהלך המאה ה-19 יצרני צמיגים החלו להתנסות בחומרים שונים, כמו כותנה וגומי סינטטי, כדי להפוך את הצמיגים לחזקים ועמידים יותר.

במהלך מלחמת העולם השנייה, הביקוש לצמיגים הרקיע שחקים מכיוון שהם היו נחוצים מאוד בכלי רכב צבאיים, הביקוש הרב הוביל להתקדמות בטכנולוגיית הצמיגים, כולל יצירת גומי סינטטי ושימוש בחגורות פלדה על מנת ליצור צמיגים חזקים ועמידים במיוחד.

בשנות ה-50 וה-60, הפופולריות של הרכב התפוצצה, והובילה לביקוש מוגבר לצמיגים. זה הוביל ליצירת צמיגים רדיאליים, שהיו חסכוניים יותר בדלק ובעלי אחיזה טובה יותר על הכביש.

כיום, הצמיגים עשויים ממגוון חומרים, ביניהם גומי טבעי, גומי סינטטי ותרכובות נוספות. הם מתוכננים להיות עמידים, לספק אחיזה טובה, ולהיות חסכוניים בדלק. צמיגים מגיעים גם במגוון גדלים וסגנונות כדי להתאים לרכבים ולתנאי נסיעה שונים.

המאה ה-21 – רכישת צמיגים באופן מקוון

במאה ה-20 הקדמה הטכנולוגית שברה שיאים, מה שהתחיל בטלוויזיה בשחור לבן, הפך במהרה לטלוויזיה שטוחה וחכמה, מחשב ביתי גדול ומסורבל הוחלף במחשבי לפטופ ניידים – ואין צורך לדבר בכלל על המהפכה הטכנולוגית בעולמות הפלאפון הנייד.

תודות לכל אלו – כל אחד בעל מחשב נייד או פלאפון יכול לרכוש ביתר קלות צמיגים אונליין, כל שהוא צריך לעשות הוא להיכנס למנוע החיפוש החינמי של "טייר קלאב" ולחפש אחר הצמיג שהוא רוצה (ניתן להיעזר בכלי החיפוש על מנת למצוא את הצמיג המדויק עבור הרכב הספציפי שלכם), בנוסף ניתן לבחור כי הצמיג יגיע לצמיגיה הקרובה אליכם ביותר.

מדוע כדאי לרכוש צמיגים אונליין?

קודם כל – נוחות.
בלחיצת כפתור תוכלו לרכוש בין 1-4 צמיגים במחיר המשתלם עבורכם, ואף לבחור את הצמיגייה אליה תרצו שהצמיגים יגיעו – כל אלו יחסכו לכם לא מעט כסף וזמן יקר.

יתרון נוסף הוא מבחר צמיגים גדול שעומד לרשותכם.
תוך כדי דפדוף פשוט תוכלו למצוא צמיגי רכב ספציפיים (לרכבי ספורט, שטח, רכבים במהדורות מיוחדות ועוד), אשר רוב הסיכויים שהייתם מתקשים למצוא אותם על ידי נסיעה פיזית לצמיגיה כזו או אחרת.

לסיכום, הצמיג עבר כברת דרך מאז המצאתו בסוף המאה ה-19. כיום, רכישת צמיגים באינטרנט יכולה להיות אופציה נוחה, חסכונית ויעילה עבור כל מי שצריך צמיג חדש.

חדש My Articles

פרסמו עכשיו מאמר בכל נושא

ותהיו חלק ממאגר הכותבים הגדול במאמרים

מאמרים אחרונים

קרטונים למעבר דירה – כמה באמת צריך? המדריך המלא

שמן קנאביס: כל היתרונות והחסרונות במקום אחד

חומצה היאלורונית בשפתיים – כל המידע במקום אחד

איזו השקעה כדאית יותר – נדל"ן יוקרה או קריפטו?

5 חומרי אריזה למעבר דירה שאתם חייבים להשיג

אנטי אייג'ינג – הטיפולים שיעזרו לכם להשיב את המראה הצעיר לעור הפנים

השכרת נכסי יוקרה במרכז – המדריך המלא

ההשפעות ותופעות הלוואי של הקנאביס

ערבות בנקאית לשוכרי דירות

פילינג ללא קילוף – טיפול הפנים המתקדם לחידוש עור הפנים

דילוג לתוכן