קטגוריות

מאמרים אחרונים

פרסמו כאן את המאמר שלכם

מה ההבדל בין ערבות בנקאית לערבות חוץ בנקאית?

שתפו

תוכן עניינים

מזה שנים שהערבות הבנקאית היוותה כפתרון הבלעדי עבור יחידים הזקוקים לערבויות פיננסיות, אם כערבות עבור חוזה שכירות, מכרז, או סיבות אחרות. ה"מונופול" הבנקאי הביא להתייקרות השירות, לעמלות גבוהות ולדרך מסורבלת ובירוקרטית עד לקבלת הערבות המיוחלת. כתוצאה מכך נכנסו שחקנים חדשים לשוק – המציעים ערבות דיגיטלית חוץ בנקאית, עליהן נרחיב במאמר שלפניכם.

מהי ערבות בנקאית?

ערבות בנקאית זוהי התחייבות של הבנק כלפי צד שלישי לשלם סכום כסף מסוים הרשום בחוזה, במידה והפרט לא יעמוד בהתחייבויותיו. לצורך הדוגמה, תהליך קבלת ערבות בנקאית כולל בתוכו פנייה לסניף הבנק של השוכר והגשת בקשה לקבלת ערבות בנקאית בגין חוזה שכירות.

בבקשה יש לציין את סוג הערבות המבוקשת, סכום הערבות, מטרת השימוש ופרטי הצד השלישי (המשכיר), לאחר מכן הבנק בודק את הבקשה, בדיקה זו כוללת סקירה פיננסית של החשבון, יכולת ההחזר ועוד משתנים – וזאת על מנת להעריך את הסיכון במתן הערבות.

במידה ומתקבל אישור, הערבות הבנקאית מופקת, לעיתים החתימה מלווה בערבים, לאחר מכן הערבות נמסרת לצד השלישי (המשכיר).
חשוב לציין שהנפקת הערבות הבנקאית כוללת עמלה, זו נקבעת על ידי הבנקים השונים ומשתנה בהתאם לסוג הערבות, סכום הערבות ומשך תקופתה. העמלה השנתית עומדת על כ-1.5% עד 3% בממוצע מגובה הערבות.

הערבות הבנקאית מצריכה "לקיחה" של סכום הערבות מחשבונו של מבקש הערבות (השוכר) ונעילה שלו עד למעמד סיום ההסכם (השוכר לא יוכל לגעת בכספים הללו עד למעמד זה).

מהי ערבות חוץ בנקאית?

ערבות חוץ בנקאית הינה ערבות פיננסית המונפקת על ידי גופים שאינם בנקים, כמו למשל חברות פינטק, חברות אשראי ועוד. בשנים האחרונות נרשמת עליה משמעותית ברמת הפופולריות של ערבויות חוץ-בנקאיות – תודות ליתרונות הרבים שהן מציעות ביחס לערבות הבנקאית המסורתית.

בין היתרונות השונים ניתן למצוא ממשקים נגישים ומקוונים להגשה וקבלה של הערבות, תהליך מהיר וידידותי, ניהול הערבות ושינוי פרטים באופן פשוט ומקוון ובנוסף עמלות נמוכות בהרבה מאלו המקובלות דרך הנפקת הערבות הבנקאית.

בירוקרטיה מתמשכת אל מול פלטפורמות נגישות

הנפקת הערבות הבנקאית מצריכה תהליך בירוקרטי מסורבל וארוך לעיתים, אשר יכול לקחת ימים ואפילו שבועות בכדי לקבל תשובה, או במקרה הטוב את חתימת הבנק.

אמנם הבנקים השתכללו מעט ומאפשרים תהליך הגשת בקשה דיגיטלי, אך עדיין מדובר בגוף בעל חסמים רבים ומערכות מיושנות. לעומת זאת, חברות הפינטק יצרו פלטפורמות מקוונות, המסתמכות על עקרונות חוויית המשתמש ומאפשרות שליטה קלה, ברורה ומהירה – גם עבור אנשים שאינם חובבי טכנולוגיה רבים. תודות למערכות אלו, הגשת הבקשה וקבלת הערבות יכולות להגיע בטווח של מספר שעות עד ימים בודדים.

מהיכן כדאי לבקש ערבות חוץ בנקאית?

אחת החברות המובילות בישראל עבור קבלת ערבות דיגיטלית חוץ בנקאית היא חברת "אובלי", חברת פינטק ישראלית אשר הוקמה במטרה לחולל מהפכה בעולם הערבויות לשכירות. היא מציעה מספר מסלולים, ביניהם ערבות דיגיטלית אוטונומית לשכירות עסקית או פרטית וגם ערבות לאשראי. בנוסף הערבויות של אובלי לא מצריכות נעילת פיקדון נעול בבנק ואין צורך בערבים.

הגשת הבקשה מתבצעת דרך האתר של אובלי, באופן פשוט ונגיש המאפשר שליטה ושינוי תנאי הערבות (או חידושה) דרך הממשק של אובלי.

חדש My Articles

פרסמו עכשיו מאמר בכל נושא

ותהיו חלק ממאגר הכותבים הגדול במאמרים

מאמרים אחרונים

קרטונים למעבר דירה – כמה באמת צריך? המדריך המלא

שמן קנאביס: כל היתרונות והחסרונות במקום אחד

חומצה היאלורונית בשפתיים – כל המידע במקום אחד

איזו השקעה כדאית יותר – נדל"ן יוקרה או קריפטו?

5 חומרי אריזה למעבר דירה שאתם חייבים להשיג

אנטי אייג'ינג – הטיפולים שיעזרו לכם להשיב את המראה הצעיר לעור הפנים

השכרת נכסי יוקרה במרכז – המדריך המלא

ההשפעות ותופעות הלוואי של הקנאביס

ערבות בנקאית לשוכרי דירות

פילינג ללא קילוף – טיפול הפנים המתקדם לחידוש עור הפנים

דילוג לתוכן