קטגוריות

מאמרים אחרונים

פרסמו כאן את המאמר שלכם

עמדות טעינה ביתיות לרכבים חשמליים: כך הכל התחיל

שתפו

תוכן עניינים

ההמצאה והפיתוח של עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי (רכבי EV) היא תוצאה של התפתחות הדרגתית בביקוש ההולך וגובר לרכבים חשמליים.
עם העלייה בביקוש נוצר גם צורך משמעותי ביצירת תשתית נוחה ויעילה שתאפשר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי.
במאמר הבא נציג סקירה קצרה של אבני הדרך אשר הביאו למהפכת עמדות הטעינה הביתיות, מוזמנים להמשיך ולקרוא.

עמדת הטעינה הראשונה לרכבים חשמליים

העמדה הראשונה לטעינת רכבים חשמליים הומצאה בשנת 1900 על ידי חברת "General Electric", עמדה זו הייתה מבוססת על סוללות ליתיום-יון, היא הייתה מסוגלת לטעון רכב חשמלי במהירות של כ-2 קילומטרים לשעה.

עמדת הטעינה הביתית הראשונה לרכבים חשמליים

בשנת 1995 המציאה חברת "Xantrex" את עמדת הטעינה הביתית הראשונה לטעינת רכב חשמלי, היא הייתה מבוססת על תקן J1772, אשר היווה כתקן טעינה סטנדרטי עבור רכבים חשמליים.

התקדמות שיטות הטעינה של רכבי ה-EV לפי סדר כרונולוגי

שקעי חשמל בסיסיים

הרעיון של כלי רכב חשמליים מתחיל לו אי שם במאה ה-19, רכבי החשמל של אותה תקופה היו נטענים באמצעות שקעי חשמל בסיסיים המצויים בבתים או בתחנות הדלק השונות.
שיטה זו נמצאה כלא יעילה בעליל, היא הייתה נמשכת זמן רב ושאבה לא מעט חשמל.

פיתוח מתאמי טעינה

הצורך בדרכי טעינה מתקדמות ומותאמות יותר עבור רכבים חשמליים הביאה לכך שהאגודה למהנדסי רכב (SAE) והוועדה הבינלאומית לאלקטרוטכניקה (IEC), החלו לעבוד על מתאמי טעינה עבור רכבי ה-EV ומטענים שונים – מה שהוביל לפיתוח מטענים ברמה 1 וברמה 2.

מטענים ברמה 1

צורת הטעינה הקדומה יותר, אשר נעשתה באמצעות שקעים ביתיים סטנדרטיים (V120).

מטענים ברמה 2

שקעים אשר מגיעים לעוצמה של כ-V240.

עמדות טעינה ציבוריות

בסוף המאה ה-20, רמת הפופולריות של הרכבים החשמליים הלכה וגברה – מה שהוביל להקמת עמדות טעינה ציבוריות לרכבים חשמליים.
החברות הראשונות שהרימו את הכפפה היו: ChargePoint ו-EVgo, שהיו לראשונות שרישתו את הערים בעמדות טעינה ציבוריות.
פתרון זה הגיע תוך כדי עידוד ממשלתי של ממשלות רבות ברחבי העולם, אשר רצו לקדם את נושא האנרגיה הירוקה והציעו תמריצים רבים ותקנות שונות, בכדי לעודד את פריסת עמדות הטעינה הציבוריות עבור רכבים חשמליים.

טכנולוגיית טעינה מהירה

בהמשך הדרך החלו להופיע מטענים מהירים לטעינת רכבים חשמליים, מטעני DC.
מדובר במטען חשמלי הממיר מתח AC למתח DC (מזרם חילופין לזרם ישיר), מטעני ה-DC פועלים על ידי שימוש במתמר, המתמר הופך את הזרם החילופין (ה-AC) לזרם ישיר (DC) ותודות לכך הוא יכול לפעול במגוון רחב של מתחים וזרמים שונים, ולהתאים עצמו לצרכים של סוללות שונות בשוק רכבי ה-EV.

עמדות טעינה ביתיות מתקדמות

בשנת 2010 החלו להופיע עמדות טעינה ביתיות עבור רכבים חשמליים המבוססות על תקנים סטנדרטיים, אך מספר שנים לאחר מכן ועד היום החלו לייצר עמדות טעינה חכמות עבור רכבים חשמליים, כאלו הנחשבות לעמידות במיוחד, מאפשרות טעינה מהירה למספר חיבורי רכב שונים, ניתנות לשליטה מרחוק ואף מחזיקות באפליקציה המאפשרת שליטה אודות זמן ההטענה, תזמון שעת ההטענה וסיומה, שינוי עוצמת הטעינה, הפסקה מרחוק ועוד.

היכן ניתן לרכוש עמדות טעינה ביתיות וחכמות עבור רכבים חשמליים?
ניתן ליצור קשר עם חברת "פאמפי" אשר בעלת שם ארצי בתחום פתרונות התדלוק מזה 8 שנים, היא מספקת עמדות טעינה מתקדמות וחכמות במחירים הגיוניים וכמו כן השירות כולל גם הטענה ואחריות.

חדש My Articles

פרסמו עכשיו מאמר בכל נושא

ותהיו חלק ממאגר הכותבים הגדול במאמרים

מאמרים אחרונים

קרטונים למעבר דירה – כמה באמת צריך? המדריך המלא

שמן קנאביס: כל היתרונות והחסרונות במקום אחד

חומצה היאלורונית בשפתיים – כל המידע במקום אחד

איזו השקעה כדאית יותר – נדל"ן יוקרה או קריפטו?

5 חומרי אריזה למעבר דירה שאתם חייבים להשיג

אנטי אייג'ינג – הטיפולים שיעזרו לכם להשיב את המראה הצעיר לעור הפנים

השכרת נכסי יוקרה במרכז – המדריך המלא

ההשפעות ותופעות הלוואי של הקנאביס

ערבות בנקאית לשוכרי דירות

פילינג ללא קילוף – טיפול הפנים המתקדם לחידוש עור הפנים

דילוג לתוכן