קטגוריות

מאמרים אחרונים

פרסמו כאן את המאמר שלכם

מדוע אנו מאבדים נפח באזור הפנים – ומה ניתן לעשות בכדי להשיבם?

שתפו

תוכן עניינים

איכות עור הפנים שלנו מושפעת מלא מעט גורמים, מאחר ומדובר באזור הבולט ביותר בגוף – כל שינוי קטן נראה לעין וניכר במראה החיצוני שלנו.

כחלק מתהליך הזדקנות העור אנו חווים מספר תהליכים הן פיזיולוגיים והן חיצוניים (עליהם נרחיב בהמשך) שאחראים על שינויים באיכות העור, נפח איברי הפנים והסימטריה.

מה הם הגורמים השונים המשפיעים על הזדקנות העור:

1. ירידה בכמות הייצור של החומצה ההיאלורונית

עם הגיל, הגוף שלנו מפחית את ייצור החומצה ההיאלורונית הטבעית בגוף ואת ייצור הקלוגן והאלסטין . כך בסופו של דבר העור מאבד ברק וגמישות והעור נראה נרפה, יבש ודקיק.

ה "חומצה היאלורונית", הטבעית ידועה ביכולתה לספוח כמויות גדולות של נוזלים/מים (פי אלף ממשקלה) והיא מהווה מרכיב חשוב ברקמות הסחוס ובמפרקים. באמצעות הזרקת חומצה הילארונית לפנים, המדמה את החומצה הטבעית,
הנוזלים שהיא סופחת מגדילים את נפח הרקמה. בנוסף, היא מגבירה את ייצור הקולגן והאלסטין בגוף, – הדבר מוסיף לנו את האלסטיות והגמישות אותן העור מאבד עם הזמן.

2. אובדן נפח

עם השנים אנו מאבדים מטונוס השרירים, ממסת העצם, מייצור הקולגן, האלסטין ומייצור החומצה ההיאלורונית, כל אלה יחדיו גורמים להפחתה בנפח עור הפנים עד לכדי מראה "שמוט" והיווצרות שקעים (בעיקר באזורי הלחיים, הרקות וארובות העיניים).

בנוסף ככל שאנו מתבגרים אנו מאבדים כ-5 מ"ל תאי שומן מעור הפנים בכל שנה שחולפת.. והדבר גורם אף הוא לאובדן הנפח באזור זה.

3. גורמים חיצוניים

ישנם מספר גורמים המשפיעים על איכות ומרקם העור, כמו:

  • עישון – עישון קבוע גורם לדלדול בכמות הויטמין C בדם (נמוך בכ-60% בדמם של מעשנים מאשר אלו שלא מעשנים), ויטמין C משמש כמרכיב עיקרי ביצורם של סיבי הקולגן המשפיעים על רמת האלסטיות של העור.
  • שמש – חשיפה מרובה לשמש יכולה להשפיע פי כמה וכמה על מראה עור הפנים שלנו מאשר הגיל הכרונולוגי שלנו, משמע שחשיפה לשמש באופן קבוע ולזמן ממושך יכולה לגרום להופעת כתמים, קמטים וקמטוטים. תתפלאו לגלות שתהליך הזדקנות העור מושפע בכ-70% מכמות החשיפה שלנו לשמש!
  • סטרס – לחץ, לחץ ועוד לחץ! התמודדות עם לחץ רב יכולה לגרום להפרשה מוגברת של הורמונים, כמו: קורטיזול ואדרנלין, הפרשה מוגברת שלהם מזרזת את תהליכי ההזדקנות. בנוסף מצבי לחץ גורמים לנו לקמטוטים באזור הפנים ולהיווצרותם של קמטוטים אלה בעורנו (קמטי ההבעה).

אז כיצד ניתן להשיב את הנפחים האבודים ולשפר משמעותית את מרקם ואיכות העור?

הכירו את הטיפול השכיח בעולמות הרפואה האסתטית – הזרקת חומצה היאלורונית לפנים:

מאחר ומדובר בחומר הנוצר באופן טבעי בגופנו, הגוף לא נוטה לפתח דחייה לחומצה ההיאלורונית המוזרקת אליו ובנוסף החומר הולך ומתפרק בגופנו באופן טבעי עם הזמן – כך שהתוצאות זמניות וניתנות לשינוי מידי/תקופתי.

החומצה המוזרקת אל השקעים/האיברים הרלוונטיים על מנת למלא את החוסרים רוויה גם במינרים וויטמינים חיוניים בכדי לשפר את מרקם העור ולהעניק לו מראה אלסטי ומלא ברק.

טיפול נוסף השכיח מאוד באזור זה הוא – חומצה היאלורונית בשפתיים:

טיפול מסוג זה משמש להשבת נפחים אבודים, העלמת קמטוטים בצידי הפה ותיקון אי-סמטריה בשפתיים.

השימוש בחומר המילוי "חומצה היאלורונית" מאפשר יכולת דיוק גבוהה מאוד תודות לאלסטיות שלו, וסבירות נמוכה להיווצרות תופעות לוואי משום שגוף מרבה לקלוט אותו בצורה טבעית וחלקה – ומרקם עדין וטבעי הקרוב ביותר לגרסתנו הצעירה.

חדש My Articles

פרסמו עכשיו מאמר בכל נושא

ותהיו חלק ממאגר הכותבים הגדול במאמרים

מאמרים אחרונים

קרטונים למעבר דירה – כמה באמת צריך? המדריך המלא

שמן קנאביס: כל היתרונות והחסרונות במקום אחד

חומצה היאלורונית בשפתיים – כל המידע במקום אחד

איזו השקעה כדאית יותר – נדל"ן יוקרה או קריפטו?

5 חומרי אריזה למעבר דירה שאתם חייבים להשיג

אנטי אייג'ינג – הטיפולים שיעזרו לכם להשיב את המראה הצעיר לעור הפנים

השכרת נכסי יוקרה במרכז – המדריך המלא

ההשפעות ותופעות הלוואי של הקנאביס

ערבות בנקאית לשוכרי דירות

פילינג ללא קילוף – טיפול הפנים המתקדם לחידוש עור הפנים

דילוג לתוכן